Asi každý z nás musel někdy parkovat na veřejném parkovišti. Mnozí tak musí činit dokonce pokaždé, když jdou do práce, neboť jejich zaměstnavatel nemá v okolí pobočky vyhrazená místa na stání pro své zaměstnance. Je tedy logické, že si velmi brzy začneme všímat změn, které se zde poměrně často objevují. Jednou z nich jsou i závory na parkoviště, se kterými se setkáváme stále častěji. Ty jsou navíc mnohdy spojeny s budkou, ve které za parkování zkrátka platíme. Zatímco tedy dříve bylo parkování na veřejných parkovištích většinou zadarmo, s výjimkou skutečně výjimečných lokalit, zdá se, že dnes se naopak posunujeme k tomu, že veškeré parkování mimo soukromá parkoviště či garáže bude placeno.
Je pochopitelné, že se to řidičům nelíbí, a mají k tomu také dobrý důvod. Jen málokomu se totiž chce platit za to, že bude například na daném místě půl hodiny či hodinu parkovat, než si nakoupí. Mnohem horší je to pak pro lidi, kteří v dané oblasti pracují a parkují na daném místě pět dní v týdnu minimálně osm hodin denně. V takovém případě již částka přeci jen jde do peněz. Navzdory tomuto odporu se však toto objevuje čím dál častěji. Je tedy jasné, že k tomu musí existovat důvod.
Popravdě řečeno, je jich hned několik. Jedním z nich, a tím nejhlavnějším, je snaha přivést více peněz do městské pokladny. Právě města totiž vlastní valnou většinu veřejných parkovišť, a tak peníze, které se zde vyberou na poplatcích, putují právě do městské kasy. A vzhledem k neustále rostoucím cenám prakticky všeho lze toto jednání pochopit. Ovšem není to jediný důvod. Tím dalším je snaha vyřešit dopravní situaci města. Na našich silnicích je totiž stále větší počet aut, což znamená, že jich stále větší počet potřebuje i někde zaparkovat. A to začíná být problém, neboť míst, kde je možné vybudovat nová parkoviště, valem ubývá. Nezbývá tedy, než tímto způsobem donutit lidi, aby do města pokud možno autem nejezdili.